(HOW TO)
START SOMETHING

Scroll Down

Red Future Lions

Winning the Young Lions Brazil competition and going to Cannes in 2016 changed my life in many ways, but it had one special effect. After watching the lecture from Kevin Kelly about the "12 Technological Forces That Will Shape Our Future" and watching the Future Lions awards ceremony, I knew I had to do something to help my market to evolve and think beyond the tradicional medias. A few weeks later studying and working hard, I'm back to Brazil and talking to Celia Camargos, CEO from Redhook School, about creating a course to teach young professionals to use creativity together with technology. And that's how I debuted as a teacher. 

I developed the entire course based on Kevin Kelly's book and my experience as creative that believes in the power of technology to change lives, in a way that the my students could apply the concepts in real life for their jobs. In 7 months we have 7 main "modules" reaching key aspects of modern technology from today and specially tomorrow. Besides the classes, each month we work on a specific briefing, so the students can put their knowledge and creativity to proof, and the work they generate is judged by top creatives around the world.

SCHOOL:
Redhook School - The Creativity Hotspot

 

DURATION:
7 months

Students Work

Some work we've developed during the course were awarded at creativity festivals.

DONOR ID

O Donor ID foi inspirado em um estudo recente, que revela que é possível identificar o grupo sanguíneo de uma pessoa através das suas impressões digitais. Isso tornaria possível utilizar o recurso Touch ID dos smartphones para facilitar o contato entre bancos de sangue e possíveis doadores.
A ideia foi shortlist em Cannes, na categoria Future Lions. 

SCHOOL:
Redhook School

COURSE:
Red Future Lions

INSTRUCTOR:
André Petrini

 

ART DIRECTOR:
Léo Waiss

COPYWRITTER:
Isadora Correia

I'LL BE OK, GOOGLE
 

Segundo pesquisa do PayPal, 61% dos brasileiros fizeram compras on-line de calçados e vestuário no último ano. Pensando nesse alto número de vendas, criamos uma opção de frete para os e-commerces da Mizuno e de lojas parceiras que vira doação para o programa Adote um Atleta. 

SCHOOL:
Redhook School

COURSE:
Red Future Lions

INSTRUCTOR:
André Petrini

 

ART DIRECTOR:
Bruna Serves

COPYWRITTER:
Rodrigo Camargos

TASTE THE SNAP
COCA-COLA COM SNAPCHAT

Segundo pesquisa do PayPal, 61% dos brasileiros fizeram compras on-line de calçados e vestuário no último ano. Pensando nesse alto número de vendas, criamos uma opção de frete para os e-commerces da Mizuno e de lojas parceiras que vira doação para o programa Adote um Atleta. 

SCHOOL:
Redhook School

COURSE:
Red Future Lions

INSTRUCTOR:
Andru00e9 Petrini

 

FAST DELIVERY MIZUNO
CONVERTING DELIVERY FEES INTO DONATIONS

Segundo pesquisa do PayPal, 61% dos brasileiros fizeram compras on-line de calçados e vestuário no último ano. Pensando nesse alto número de vendas, criamos uma opção de frete para os e-commerces da Mizuno e de lojas parceiras que vira doação para o programa Adote um Atleta. 

SCHOOL:
Redhook School

COURSE:
Red Future Lions

INSTRUCTOR:
André Petrini

 

DONATION TRACK
SPOTIFY TRACKS THAT DONATE AT EACH PLAY

Segundo pesquisa do PayPal, 61% dos brasileiros fizeram compras on-line de calçados e vestuário no último ano. Pensando nesse alto número de vendas, criamos uma opção de frete para os e-commerces da Mizuno e de lojas parceiras que vira doação para o programa Adote um Atleta. 

SCHOOL:
Redhook School

COURSE:
Red Future Lions

INSTRUCTOR:
André Petrini